sie 7, 2017

Posted by in Artykuły sponsorowane | 0 Comments

Młody zielony jęczmień i jego właściwości

Młody zielony jęczmień i jego właściwości

Jakie są najważniejsze właściwości zielonego jęczmienia, przyjrzyjmy się bliżej i zobaczmy co sprawia że jest taki wartościowy.

. Skład zielonego jęczmienia bez wątpienia robi wrażenie. W roślinie tej znajdziemy przede wszystkim liczne witaminy, beta karoten, żelazo, cynk, magnez, wapń Zielony jęczmień warto jeść także ze względu na obecność wartościowych aminokwasów, które biorą udział w wielu procesach życiowych, ale organizm nie umie wyprodukować ich samodzielnie, dlatego trzeba je dostarczać w pożywieniu.

 Do czego używamy zielonego jęczmienia

Młodego jęczmienia używa się do łagodzenia stanów zapalnych oraz przy infekcjach bakteryjnych i wirusowych. Zielony jęczmień czy też zwana także inaczej green magma pomoże też przy dolegliwościach żołądkowych, a stosowany zewnętrznie usuwa różnego rodzaju zmiany skórne. Także na bóle stawów zielony jęczmień okazuje się pomocny, a to ze względu na obecność wapnia, niezbędnego do budowy kości. Zielony jęczmień potrafi nawet przywrócić właściwą równowagę kwasowo-zasadową, co jest szczególnie ważne, gdy dieta jest niezbyt zdrowa i zakwasza organizm.

Zielony jęczmień źródłem błonnika

Większość osób zainteresowanych zdrowym żywieniem doskonale wie, jak ważną rolę odgrywa błonnik. To substancja, która pobudza jelita do wytężonej pracy, dzięki czemu posiłki są szybko trawione, znikają zaparcia i wzdęcia. Błonnik pomaga też zredukować kaloryczność posiłków, ponieważ szybko wypełnia żołądek, więc siłą rzeczy je się wtedy mniejsze porcje. Błonnik pokarmowy w zielonym jęczmieniu jest mało obciążający dla żołądka, dlatego można go stosować w większych ilościach i to codziennie. Błonnik pochodzący z młodego jęczmienia wykorzystuje się przy leczeniu otyłości, jest to też środek wspomagający leczenie cukrzycy oraz chorób układu krążenia. Także wtedy, gdy chcemy obniżyć poziom złego cholesterolu, młody jęczmień okaże się wartościowym wsparciem dla zdrowej diety.

Proszek jęczmienny czy wysuszona trawa?

Młody jęczmień to świeże pędy tej rośliny, zbierane w określony sposób i później przerabiane tak, by dało się je wykorzystać w celach spożywczych. Świeżych pędów nie jada się tak kiełki innych roślin – młody jęczmień dostępny jest przede wszystkim w formie proszku. Taka metoda przetwarzania może jednak pozbawić młody jęczmień części składników odżywczych, dlatego zawsze zwracamy uwagę, czy jest to proszek z soku czy może rozdrobiona trawa jęczmienna.

Na czym polega różnica i dlaczego ma to tak wielkie znaczenie? Otóż sok w proszku to po prostu sok z młodych ziaren, z którego odparowano wodę. Odbywa się to w bardzo krótkim czasie, tak by nie naruszyć cennych substancji. Woda z soku jest usuwana pod ciśnieniem, a temperatura tej procedury nie powinna przekroczyć 31 stopni Celsjusza, wtedy mamy pewność, że wszystko, co wartościowe w roślinie, zostało zachowane. Natomiast pozyskiwanie rozdrobnionej trawy jęczmiennej przebiega zupełnie inaczej. Z ziaren nie wyciska się żadnego soku, lecz osusza się młode pędy w wysokiej temperaturze. Ta metoda jest znacznie tańsza, dlatego gotowy produkt można nabyć za niewielkie pieniądze, jednak wartości odżywczych jest w takiej wysuszonej trawie znacznie mniej. Plusem jest tylko to, że w tego typu proszku zostaje więcej błonnika, co ma duże znaczenie przy odchudzaniu się.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>