poniedziałek, 26 października

Jak zdrowo i trwale schudnąć? – 3 najważniejsze zasady

Zdrowa, i przede wszystkim efektywna dieta, wcale nie musi wiązać się z szeregiem wyrzeczeń i ograniczeń. Aby osiągnąć trwałe efekty i uniknąć efektu jo-jo należy jednak stosować się do kilku podstawowych zasad. Jakich? O tym przeczytacie poniżej.

Zmień styl życia a nie dietę

Rozpoczynając dietę często zdarza się, że jesteśmy ukierunkowani na konkretny efekt – utratę zbędnych kilogramów. Musimy jednak pamiętać, że trwałe rezultaty możemy uzyskać tylko wtedy, gdy diety nie traktujemy jako tymczasowe rozwiązanie, ale jako rozsądną i konsekwentną zmianę nawyków żywieniowych. Stosowanie chwilowych diet czy głodówek być może przyczyni się do szybkiego spadku wagi, jednak może nieść za sobą również poważne konsekwencje jak np. efekt jo-jo oraz niedobory składników odżywczych i mikroelementów. Ważne, aby diety nie dobierać pod wpływem chwilowej mody czy polecenia koleżanki. To co zadziałało u kogoś innego niekoniecznie musi sprawdzić się również u nas. Warto zatem zacząć od dokładnego przeanalizowania swojego dotychczasowego jadłospisu i skonsultować go ze specjalistą. Tylko on, po dokładnym wywiadzie i analizie wyników naszych badań będzie w stanie doradzić taką dietę, która nie spowoduje skutków ubocznych i będzie idealnie dopasowana do potrzeb naszego organizmu.

Jeśli brakuje nam czasu na przygotowywanie posiłków, doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z cateringu dietetycznego (np. Nutridieta.pl). Możemy wybierać spośród różnorodnych diet (np. 1000 kalorii czy bezglutenowej). Wystarczy wskazać adres a codziennie rano otrzymamy zestaw pełnowartościowych posiłków dostosowanych do naszych wymagań i dziennego zapotrzebowania.

Równie ważny co zbilansowany jadłospis jest wysiłek fizyczny. Jeśli prowadzisz siedzący tryb życia – najwyższy czas to zmienić! Niekoniecznie musisz odbywać mordercze treningi na siłowni. Na początek wystarczą regularne spacery, przejażdżki rowerowe czy basen. Z czasem możesz połączyć je z bardziej wymagającymi ćwiczeniami. Pamiętaj, aby ich intensywność również skonsultować z trenerem!

Bądź cierpliwa

Często zdarza się, że po początkowej szybkiej utracie kilogramów, nagle wskazówka wagi staje w miejscu. Dzieje się tak dlatego, że na początku tracimy głównie wodę, a dopiero po pewnym czasie organizm przestawia się na trawienie „głębszych” zasobów tkanki tłuszczowej. Podczas takiego „przestoju” nie możemy zatem tracić motywacji i kontynuować dietę. Po pewnym czasie, w zależności od wielu czynników, np. tempa metabolizmu nasza waga powinna znowu zacząć spadać. Warto także pamiętać, że jeśli łączymy dietę z treningami, powodem słabszej utraty kilogramów może być przyrost tkanki mięśniowej.

Pozwól sobie na małe odstępstwa od diety

W życiu każdej z nas zdarzają się takie sytuacje, w których ścisłe stosowanie się do zasad diety jest po prostu niemożliwe. Dlatego sporadyczne odstępstwa i „grzeszki” są jak najbardziej wskazane i nie powinny mieć wpływu na efekty diety. Oczywiście musimy pilnować, aby nie ulegać pokusom zbyt często!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*