wrz 18, 2017

Posted by in Dieta, promowane | 0 Comments

Jak zdrowo i trwale schudnąć? – 3 najważniejsze zasady

Jak zdrowo i trwale schudnąć? – 3 najważniejsze zasady

Zdrowa, i przede wszystkim efektywna dieta, wcale nie musi wiązać się z szeregiem wyrzeczeń i ograniczeń. Aby osiągnąć trwałe efekty i uniknąć efektu jo-jo należy jednak stosować się do kilku podstawowych zasad. Jakich? O tym przeczytacie poniżej.

Zmień styl życia a nie dietę

Rozpoczynając dietę często zdarza się, że jesteśmy ukierunkowani na konkretny efekt – utratę zbędnych kilogramów. Musimy jednak pamiętać, że trwałe rezultaty możemy uzyskać tylko wtedy, gdy diety nie traktujemy jako tymczasowe rozwiązanie, ale jako rozsądną i konsekwentną zmianę nawyków żywieniowych. Stosowanie chwilowych diet czy głodówek być może przyczyni się do szybkiego spadku wagi, jednak może nieść za sobą również poważne konsekwencje jak np. efekt jo-jo oraz niedobory składników odżywczych i mikroelementów. Ważne, aby diety nie dobierać pod wpływem chwilowej mody czy polecenia koleżanki. To co zadziałało u kogoś innego niekoniecznie musi sprawdzić się również u nas. Warto zatem zacząć od dokładnego przeanalizowania swojego dotychczasowego jadłospisu i skonsultować go ze specjalistą. Tylko on, po dokładnym wywiadzie i analizie wyników naszych badań będzie w stanie doradzić taką dietę, która nie spowoduje skutków ubocznych i będzie idealnie dopasowana do potrzeb naszego organizmu.

Jeśli brakuje nam czasu na przygotowywanie posiłków, doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z cateringu dietetycznego (np. Nutridieta.pl). Możemy wybierać spośród różnorodnych diet (np. 1000 kalorii czy bezglutenowej). Wystarczy wskazać adres a codziennie rano otrzymamy zestaw pełnowartościowych posiłków dostosowanych do naszych wymagań i dziennego zapotrzebowania.

Równie ważny co zbilansowany jadłospis jest wysiłek fizyczny. Jeśli prowadzisz siedzący tryb życia – najwyższy czas to zmienić! Niekoniecznie musisz odbywać mordercze treningi na siłowni. Na początek wystarczą regularne spacery, przejażdżki rowerowe czy basen. Z czasem możesz połączyć je z bardziej wymagającymi ćwiczeniami. Pamiętaj, aby ich intensywność również skonsultować z trenerem!

Bądź cierpliwa

Często zdarza się, że po początkowej szybkiej utracie kilogramów, nagle wskazówka wagi staje w miejscu. Dzieje się tak dlatego, że na początku tracimy głównie wodę, a dopiero po pewnym czasie organizm przestawia się na trawienie „głębszych” zasobów tkanki tłuszczowej. Podczas takiego „przestoju” nie możemy zatem tracić motywacji i kontynuować dietę. Po pewnym czasie, w zależności od wielu czynników, np. tempa metabolizmu nasza waga powinna znowu zacząć spadać. Warto także pamiętać, że jeśli łączymy dietę z treningami, powodem słabszej utraty kilogramów może być przyrost tkanki mięśniowej.

Pozwól sobie na małe odstępstwa od diety

W życiu każdej z nas zdarzają się takie sytuacje, w których ścisłe stosowanie się do zasad diety jest po prostu niemożliwe. Dlatego sporadyczne odstępstwa i „grzeszki” są jak najbardziej wskazane i nie powinny mieć wpływu na efekty diety. Oczywiście musimy pilnować, aby nie ulegać pokusom zbyt często!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>