cze 8, 2017

Posted by in Artykuły sponsorowane | 0 Comments

Czy kobiety powinny suplementować kreatynę?

Czy kobiety powinny suplementować kreatynę?

Panuje przekonanie, że kreatyna jest odżywką, którą powinni stosować przede wszyscy mężczyźni. Uznać to jednak można za mit, ponieważ kreatyna powinna znaleźć się również w diecie kobiet, zwłaszcza tych, które żyją aktywnie, ćwiczą a co za tym idzie troszczą się o swoją piękną i nienaganną sylwetkę. Odpowiedzmy na kilka pytań, które dotyczą suplementacji kreatyną wśród kobiet.

Czy kobiety powinny stosować kreatynę?

Kreatyna jest jedną z najpopularniejszych dziś odżywek wśród kulturystów, a także osób żyjących aktywnie i uprawiających sport. Jednakże nie tylko mężczyźni powinni ją stosować, lecz sięgnąć po nią mogą także kobiety. Kreatyna sprawia, że zostaje wspomagana rozbudowa naszych mięśni, a dodatkowo jest to suplement sprawdzony, skuteczny i bezpieczny, dlatego bez obaw każda z pań może po nią sięgnąć. Kreatyna powinna stać się najważniejszym suplementem dla kobiet, jakie wykonują ćwiczenia anaerobowe, czyli beztlenowe a także trening wytrzymałościowy. Kreatyna znakomicie wpływa również na kobiecy organizm w chwili, kiedy zachodzi zwiększone obciążenie treningowe.

Kreatyna dla kobiet – jaki rodzaj wybrać?

Obecnie na rynku mamy ogromną ilość różnorodnych rodzajów kreatyny, co sprawia, że często trudno podjąć właściwą decyzję o ich wyborze. Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę ze sportem, nigdy wcześniej nie stosowaliśmy żadnych suplementów diety, doboru powinien dokonać profesjonalista. Najczęściej jednak dla początkujących kobiet polecany jest monohydrat kreatyny, który uchodzi za najbardziej sprawdzony z wszystkich rodzajów kreatyny. Możemy stosować go bez żadnych dodatków. kreatyna owa ma czystą postać, bez żadnych dodatków, a tym samym stosować ją możemy w pełni bezpiecznie, bez obaw, że może mieć dla organizmu skutki uboczne. Kiedy już zdobędziemy doświadczenie, możemy zastosować także inne formy kreatyny. Mogą to być:

  • kre-alkalyn,
  • jabłczan,
  • orotan kreatyny,
  • fosforan kreatyny,
  • etyl ester kreatyny,
  • chelat magnezowej kreatyny,
  • staki kreatynowe,

fit

Jak najlepiej stosować kreatynę?

Cykl suplementacji kreatyną zależy przede wszystkim od preferencji każdej z kobiet, dlatego w dużym stopniu powinniśmy podchodzić do zagadnienia indywidualnie. Najczęściej jednak cykle polega na stosowany kreatyny przez 2-3 miesiące, a w następnie kolejności robi się przerwę jedno miesięczną. Wiele kobiet wcale nie robi przerw, jednakże wszystko zależy od tego, jak organizm radzi sobie z kreatyną.

Jak kreatyna wpływa na organizm kobiet?

Jeżeli stosujemy cykle w przyjmowaniu kreatyny z miesięczną przerwą, musimy wiedzieć, że ilość kreatyny w mięśniach wraca do wartości podstawowych już po trzech miesiącach od chwili, kiedy robimy przerwę. Skutki przyjmowania kreatyny zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn są podobne. Zaobserwować można znaczny przyrost siły i wytrzymałości siłowej. Z kolei stosując adekwatną dietę można nie tylko schudnąć, ale również następuje rozwój muskulatury. Kobiety powinny stosować kreatynę przy zwiększonym wysiłku fizycznym, może być to zarówno przed treningiem, jak i po jego zakończeniu.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>